12 Eylül 2018 Çarşamba

OBİ DE 6. GÜN
İlk olarak Uygulama marketlerindeki okul öncesi dönem çocuklarına göre hazırlanmış eğitim kategorisindeki Türkçe örnek uygulamaları inceledik. Sonra 3 tane oyun bulup değerlendirdik.
Aslında daha önceden bu incelmeleri yapmıştım ve eğitsel içerikli çok sayıda oyun olduğunu ancak bunların sadece birkaçının nitelikli olduğunu düşünüyordum. Bugün yaptığımız incelemelerden sonra bu anlamda mobil uygulamalarda Türkiye de ciddi anlamda nitelikli uygulama eksikliği olduğunu düşnüyorum. Çeşitli kurum ve kuruluşların, akademisyenlerin ve eğitimcilerin bu alandaki eksikliği kapatmak için çok hızlı bir şekilde çalışmalar gerçekleştirmesi gerektiğini savunuyorum. Bu uygulamalar farklı alanlardaki meslek gruplarından oluşan bir ekip tarafından geliştirilmeli. Ebeveynler ve öğretmenler mobil uygulamalar hakkında bilinçlendirilmeli.
Bunu söylerken Sibel Hocamızın sunumundan bahsetmemek olmaz. Dijital teknolojinin kullanımında ebeveyn rolleri hakkında çok değerli katkıları oldu. Arabulucu aile modellerini dramayla deneyimleyerek öğrendik. Dijital uygulamalrın kullanımı konusunda ailelerimizi sürece dahil ederek eğitimler düzenlemeli- Belki de onların da bilinçli kullanımını artırmak için çalışmalar düzenlemeli.
VE TABİİ Ki :)
3D tasarımı çıktılarımızı aldık ve bilgisayarsız programlamaya ilişkin etkinlikler yapıp oyunlar oynadık :) Bilgisayarsız programlamaya ilişkin şunu merak ediyorum. Çocukların algoritmik düşünme becerilerine bilgisayarsız programlama ve bilgisayarlı programlama arasında fark olur mu?
yani okul öncesi dönem için bilgisayarsız programlama yeterli olabilir mi ??

Bugün için de resim paylaşmak isterdim ancak çok fazla resim arasından seçmekte zorlanıyorum çünkü artık geç oldu ;) Uykum geldi :)
İyi geceler diliyorum
VE programın son günü de en verimli ve eğlenceli geçirmeyi diliyorum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

OBİ DE 6. GÜN İlk olarak Uygulama marketlerindeki okul öncesi dönem çocuklarına göre hazırlanmış eğitim kategorisindeki Türkçe örnek uygula...